Min släkt är känd!

Haha fan va jag garva när jag läste det här! Nils-Göran, min mosters man, har vunnit pris som bästa bonde i jämtland elr nåt. Det är så himla rätt för han äger verkligen! Har typ miljoner anguskor. Det är najs kött vi har att göra med, bästa maten får man där uppe säger jag bara! x)

Hahaha grattiis!??

LRF Jämtland och föreningen Jämtlands Nötköttsproducenter har utsett vinnaren av den årliga utmärkelsen Årets Nötköttsproducent. Vinnaren år 2009 är Nils-Göran och Katarina Nilsson, Ljusnedal.

Juryns motivering lyder:

“Nils-Göran och Katarina Nilsson har jobbat målmedvetet och framgångsrikt och har idag en av landets bästa Aberdeen Angusbesättnigar. Tillsammans med andra nötköttsproducenter och Härjedalens Hotell- och Restaurangförening arbetar de med utveckling av ett koncept för lokal mat i Funäsdalen. Besättningen med ett sjuttiotal moderdjur betar på drygt 300 ha fjällmark och bidrar därmed starkt till att hålla kulturlandskapet i Härjedalen öppet. Paret har lyckats kombinera jordbruk, förädling och turism på ett föredömligt sätt och utses därför till årets nötköttsproducent i Jämtland 2009.

Tillfjälls gratulerar! (hahah till fjälls xD)


Här är länken om en av landets bästa bonde, suug på'n! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0