Sthlm

Åker till den staden imorn. Och jag visste det inte ens!? haha det har vart så dom senaste gångerna faktiskt, mamma bah aa i morgon åker vi till Stockholm så blabla.. som om jag visste. Klart man berättar sånt, jag menar det är ju en bit bort, går inte på 10 minuter :)

Men det är alltid så jävla kul att åka till min lilla hemstad, för dom senaste gångerna har vi också kört förbi Skarpnäck♥ åh förra gången vi var där gick jag runt och tog kort. Skyndade mig så jag kunde gå lite längre bort till dom andra gårdarna man lekte på och sådär.. stod där helt ensam, och bara mindes. Tänkte på hur mitt liv skulle sett ut om vi hade bott kvar, tänkte på hur mycket jag fortfarande älskade stället och hur mycket jag kom ihåg. När jag såg en liten väg stod jag och tänkte till ett tag, sen kom jag ihåg vart den ledde. Minnet sitter där, man måste bara friska upp det :)

Helt sjukt vad saker och ställen betyder för en, jag menar jag bodde där i hela 10 år innan jag flyttade till Skinnskatteberg. Hela min barndom, stor del av uppväxten. Även fast andra kan tycka att jag har bott i skbg forever, är jag tekniskt sätt fortfarande mer hemma i skarpnäck än här. Så många minnen i min hjärna, som ingen annan någonsin kan se. Alltså känslorna som kommer så fort vi kör in där, kan fan inte beskriva det.. hela jag är bara så himla insatt i skarpnäck. Klart min barndom sätter sina spår :)

Oj, lite långt det blev. Skulle kunna babbla på om det här hur länge som helst, haha mycket hann ju hända på 10 år ;) men det är ju så för alla, jag kan gå förbi ett ställe, eller åka förbi en stad, och inte tänka ett SKIT på det. Medan någon annan upplever dom mest blandade och starka känslor när dom kommer dit. Just för att den betyder så otroligt mycket för DEN personen! haha.. jag blir helt syk.. men som sagt Skarpnäck, ingen bryr sig om dig, förutom jag! Jag bryr mig, varje gång jag tänker på dig<3

Har aldrig visat skarpnäck förut men här kommer lite bildeeeer!


In till Varmfrontsgatan :) min gata då..
Där jag bodde var det en vändplats :) haha gulligt
Radhuset med fyra lägenheter! Vi bodde i den enda ljusblåa dörren ;)
Min döööööörr! nr 19 :D var mycket mysigare förut, större och tjockare buskar
och mer träd :) hela skarpnäck var mysigare förut..
Gatan uppåt. Haha, den där bommen sprang jag rätt in i när jag var typ 3.
Riktig krash flög flera meter och slog huvet i en sten (har jag hört.) varför är jag inte död?
Rött, rött, och åter rött! hela skarpnäck är rött, till och med tunnelbanestationen♥haha
aaw.. min 6-årsverksamhet ;)
hehe, där i den gröna dörren jobbade doktor Emil.. :)
Och sist men verkligen inte så liten.. IP! :D här har det gåtts på måånga
fotbollsskolor genom åren :)
Hejdå älskade förort<3 haha vackert det lät då.. saknar, som fa-an,
men den tiden kommer aldrig tillbaka :)
långt inlägg, hoppas det var liiite intressant iaf? ;) puss

Kommentarer
Postat av: emilia

Det där stället känner jag igen minsann! Saknar dig gumman!!!!! <3

2010-09-12 @ 11:51:47
URL: http://emiliaaan.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag vet precis hur du känner det. Jag flyttade från lilla staden Söderköping när jag var 10 år och till lilla byn Högsjö... samma känslor. Precis.

2010-09-18 @ 10:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0