Vintern raaasat ut bland våra fjällar

Igår myste jag vidare med ewe vid båtbryggorna. första gången för i år, sommarkänsla! satt där i typ fyra timmar med våra calippo shots, det här vädret gör en ju bara så glad. var hem och åt, riktigt mycket. mamma bad om en matlåda men jag visade ingen barmhärtighet. Free food and no dishes!
trodde senare att jag skulle på fiske men nepp, hamnade hos filip i stället. vi körde sista ordet, igen haha. älskar fan det spelet nu!

Tralala valborg! hade ju enorm ångest förra året för att jag inte gick på skinnsbergs majbrasa i parken. höjdpunkten på året måste jag säga, ungdomar med smugglarsprit och körsånger ur en bandspelare :)
idag ska jag dit så är lugn i själen nu. sen ska jag och ewzor göra tvårätters, självaste kronvickis skulle vara avundjuk på den maten om det så var hennes födelsedag!

lille jon

Tyckte riktigt illa om den här sången i lågstadiet, det var extremt obekvämt när vi sjöng den i klassen. hatade fjärde raden.. ville väl inte bli kysst av någon sol, äckligt.
Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0