Black Sabbath

Jag lyssnar inte speciellt mycket på sabbath, utan mer på ozzy osbournes egna låtar. men det är någonting med att ta chansen när den kommer. dom här legendariska banden kommer inte spela länge till, folk kommer börja dö eller så tar orken slut. vilket det redan har gjort för flera. man måste ju uppleva det själv, det som berättas på dokumentärer och allt vad det är. jag tror att dom spelar mer för nostalgin än för att göra någon slags come back, så det var en helt annan upplevelse för pappa (som också var där fast inte tillsammans med mig hehee). jag tar alla dom här gamlingarna med en nypa salt, det är mer en kul grej än en bra konsert. visst, bandet var bra och iron man var sjukt mäktig, men för det mesta sjöng han åt helvete. tur att han väger upp det genom att vara helt sjuk i huvudet, haha.
 
 
Gick ju inte alls att hitta parkering på det där stället (hatar stockholmstrafiken). så vi ställde oss på en lerig ficka vid en väg. sen plöjde vi genom skogen och vips var vi framme vid friends arena. smidigt som fan, förutom att vi fick en p-bot på 1000 spänn när vi kom tillbaka (pga hittade ingen parkering pga stockholmstrafiken). när jag skulle börja hitta hem med hjälp av gps, dog min mobil trots att batteri fanns. irrade runt ett tag utan framsteg (hatar stockholmstrafiken). fick igång mobilen och kom ut på E18. jag missbedömde avståndet när jag skulle byta fil (pga stressad pga hatar stockholmstrafiken) och höll på att preja ut bilen bakom. blev jävligt arg på mig själv och tänkte "vafan tagga ner liv ta det bara lugnt så går det bra". tills jag skulle köra om en som visade sig vara en rattfyllerist. när jag var jämsides började han köra över på min fil igen, körde plattan i mattan och jag var EN FCKING DECIMETER från att bli påkörd i 120 km/h. kände mig förföljd ända till västerås där jag äntligen kunde pusta ut. aldrig har vässan känts så liten och välkomnande. vet att det bara är en vanesak, men just nu hatar jag stockholmstrafiken! min livs första körning i huvudstaden och jag är nära att dö två gånger. tummen upp life.. tummen upp. 
 
Har lagt ihop filmerna från konserten om ni känner för att lyzzna, I can't fucking hear youuuuuuuu!!!!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0