Mormor

Efter att jag sökt jobb igår gick jag till mormor och skulle fika lite. slutade med att jag blev kvar där hela kvällen. vi började prata om något och sen fortsatte hon berätta massa sjuka saker hon gjort, haha min lilla snälla mormor. förr i tiden liftade man alltid tydligen, det var inte alls farligt då. hon och hennes syster liftade t.ex. 28 mil till ett körläger fram och tillbaka. hon liftade också med en turnébuss med massa dåvarande kändisar som bjöd henne på fika. hon roadtripade med en kompis genom Norge och Danmark med bara ett tält med sig, också genom att lifta med andra! 

En gång skulle dom till något kristet läger och liftade med en militärkaravan. dom glömde biblarna i vagnen så översten ringde hem till deras pappa och berättade det. jag fattade inte varför det var en så big deal, men så sa hon att hon hade gjort allt liftande i smyg. föräldrarna hade ingen aning. alltså jag dog, så jävla roligt! dom fick liksom inte ens gå på danskvällar. blev så himla förvånad hur äventyrlig hon varit. 1950 och allt. 


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0