Jag skakar!

Alltså biluthyrningen... Fyfan har aldrig upplevt så många känslor på så kort tid. Först checkade vi ut från hotellet med våra stora ryggsäckar på ca 15kg, inga rullväskor här inte. Fick släpa dom 10 blocks för att komma till uthyrningen. När vi kom fram var vi redan helt slut, och när jag skulle betala fungerade inte mitt kreditkort. Hade skaffat ett allkort med kredit på banken i stället för ett riktigt kreditkort, så trodde att det var problemet. Servicen där var verkligen kass, och hon som jobbade där brydde sig inte om oss alls om vi inte kunde betala. Paniken började växa sig på, utan bil var ju resan förstörd. Pappa hjälpte oss att kontakta Handelsbanken, och efter att jag fått prata med dom och ändrat lite grejer så accepterades mitt kort! Över en timme senare haha.

Elli och Lova började glädjegråta, själv satt jag bara och skakade av all stress. Vi fick sitta och lugna ner oss lite innan jag körde iväg för att fixa ännu ett bilproblem på flygplatsen. Vi körde på en highway (!) över vattnet till "fastlandet". Det var extremt nervöst, men lärde mig också ett och annat. Nu känner jag mig mycket säkrare inför roadtripen. 

Nu har vi nyss käkat på ett jättebra och inte alltför dyrt ställe "Rice, house of Kabob". Vi ska mot stranden nu och fira att vi är back on track! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0