En ledig dag

Att vakna upp och inse att det är sol på ens lediga dag är det bästa som finns. Då vill man bara ut och hitta på någonting. Ibland har jag hunnit planera vad jag vill göra, annars sätter jag mig bara i bilen och ser vart jag hamnar. Senast kom jag till en liten fyr med betande hästar precis intill, och efter det till en inaktiv vulkan. Inte illa för en spontanutflykt!

Den kvällen åkte jag och Stina till Kótelettan, en stadsfestival i Selfoss. Det fina namnet har den fått pga all grillning som pågår under festivalen. Selfoss är en av dom största städerna på Island, men ser ut ungefär som Fagersta. Och med festival menar jag en scen och en sportbar gömda bakom ett industriområde. Men vi som numera bara umgås med får och flugor hade en skitrolig utekväll med bra musik, dans, sockervadd och öl.  
 

Vulkanen Kerid
En lycklig Stina omringad av islandskoftor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0